Nettikysely Kajaanin joukkoliikenteen aikataulutiedottamisesta
sekä reaaliaikainformaation käyttöönotosta

Kyselyn tavoitteena on kerätä matkustajilta tietoa siitä miten Kajaanin joukkoliikenteen tulisi jatkossa viestiä aikatauluista ja tietävätkö asiakkaat mistä tieto joukkoliikenteen aikatauluista löytyy. Kajaanin joukkoliikenteen aikataulut löytyvät sähköisestä reittioppaasta, joukkoliikenteen nettisivuilta sekä ne on painettu myös paperiseen aikatauluvihkoon linjojen 1-7 osalta. Sähköisestä reittioppaasta (opas.waltti.fi) voi seurata bussien liikennöintiä reaaliajassa. Osa kaupungeista on luopunut kokonaan paperisten aikatauluvihkojen painattamisesta. Myös Kajaanissa suositellaan ensisijaisesti käyttämään digitaalisia palveluita, koska niissä tieto on varmimmin oikeaa ja ajantasaista. Painetussa aikatauluvihkossa saattaa useista tarkistuksista huolimatta olla virheitä ja aikatauluihin joudutaan usein tekemään muutoksia, joten siellä oleva tieto vanhentuu nopeasti. Parhaiten ajantasainen tieto löytyy digitaalisistakanavista.

Linkki kyselyyn

Vastausaikaa 7.9.2023 saakka